ARAÇ DEĞER KAYBI BAŞVURULARI

Araç Değer kaybı, trafik kazası sonrası onarılan aracın ikinci el piyasasına göre değer kaybetmesidir. Bu tür maddi kayıplar, kusurlu karşı aracın sigorta şirketinden temin edilebilir. Değer kaybı başvurularında bulunabilmek için kusur oranının %50 ya da %0 olması gerekir. %100 kusurlu olan araç sahibi, değer kaybı başvurusunda bulunamamaktadır.

Araç değer kaybı için kaza tarihinden itibaren 2 yıl içerisinde karşı kusurlu aracın sigorta şirketine başvuru yapılması gerekmektedir. 15 iş günü içerisinde sigorta şirketi ödeme yapmaz, cevap vermez ya da kısmi ödeme yaparsa Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuru yapılabilir. Sigorta Tahkim Komisyonu, uyuşmazlığa bilirkişi de atayarak oluşan değer kaybını tespit etmesini ister ve rapor neticesinde karar verir.

Başvuruda Gereken Evraklar Nelerdir?

• başvuru dilekçesi
  • kaza tespit tutanağı,
  • her iki tarafın ruhsat ve ehliyet örnekleri,
  • kaza fotoğrafları,
  • aracın onarım fotoğrafları
  • eksper raporunun sunulması gerekir.

Kısa zaman öncesine kadar 165.000 km’nin üzerindeki araçlar, değer kaybı başvurusunda bulanamazken, Anayasa Mahkemesi, 2918 sayılı Trafik Kanunu’nun zorunlu mali sorumluluk kapsamındaki, tazminatların genel şartlara göre belirlenmesini düzenleyen hükümlerini iptal etmiştir. Böylelikle kilometre şartı kaldırılmıştır.

2 yıl içerisindeki trafik kazalarınıza ilişkin araç değer kaybı başvurularınızı çözüme kavuşturmak için Kreatif Hukuk ekibine ulaşabilirsiniz.

Bizle iletişime geçmek için: https://kreatifhukuk.com/iletisim/

instagram hesabımızı ziyaret etmek için: https://www.instagram.com/kreatiflawoffice/

Twitter hesabımızı ziyaret etmek için: https://twitter.com/kreatiflaw

Linkedİn hesabımızı ziyaret etmek için: https://tr.linkedin.com/in/kreatif-law-office-a64a31214